This is the web page of Uehara laboratory which is managed by Professor Ryuhei UEHARA, Graduate School of Advanced Science and Technology, (Computing Science Research Area), Japan Advanced Institute of Science and Technology (JAIST).
北陸先端科学技術大学院大学 先端科学技術研究科 (コンピューティング科学研究領域) 上原隆平教授の研究室のページです.
Year 年度 | Name 名前 | Thesis 研究テーマ |
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2022 | Tonan KAMATA 鎌田 斗南 | Research on Folding and Unfolding between Polygons and Polyhedra 多面体と多角形の間の折りと展開に関する研究 |
2021 | Feng TIANFENG | Computational Complexity of Graph Embedding Problems Inspired by Protein Folding and Design 蛋白質の折りとデザインに応⽤を持つグラフ埋め込み問題の計算複雑さ |
2019 | Koji OUCHI 大内 康治 | Research on Flat-Foldable Single-Vertex Crease Patterns 折り畳み可能な単頂点展開図に関する研究 |
2018 | Duc Anh Hoang | Independent Set Reconfiguration and Related Problems for Some Restricted Graphs 制限されたグラフに対する独立集合遷移問題と関連問題 |
2017 | Dawei XU 徐 大為 | Research on Developments of Polycubes ポリキューブの展開図に関する研究 |
2016 | Matsuo KONAGAYA 小長谷 松雄 | Memory Constrained Algorithms for Geometric Problems 計算幾何学問題に対する省メモリアルゴリズム |
2009 | Toshiki SAITOH 斎藤 寿樹 | Efficient Algorithms for Geometric Graph Classes 幾何的特徴を持つグラフクラスに対する効率のよいアルゴリズムに関する研究 |
Year 年度 | Name 名前 | Thesis 研究テーマ |
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2025 | Taiga Goto 後藤 大河 | Construction of Common Unfolding Using the Fixed Point Propagation Method 不動点伝播法による共通展開図生成についての研究 |
Yanqiu Tan TAN, Yanqiu | Research on the Computational Complexity of the Crush Ice Game クラッシュアイスゲームの計算複雑性に関する研究 | |
Yuta Nomi 能美 雄太 | A research on rep-octahedron Rep-Octahedronに関する研究 | |
Yota Irino 入野 耀太 | On the Computational Complexity of Arithmetical Restorations and Cryptarithms 覆面算・虫食い算の時間計算量的複雑性に関する研究 | |
2024 | Kazuaki Yamazaki 山崎 一明 | General Framework for Graph Enumeration 幾何的表現をもつグラフの列挙に関する研究 |
2023 | Junnosuke Hoshido 芳師渡 淳之介 | Computational Complexity of Crease Restore Problem 折り目幅復元問題の計算複雑性 |
Yuki Iburi 飯降 雄樹 | Research on Computational Complexity of Generalized Matching Match Problem 一般化マッチングマッチの困難性の研究 | |
2021 | Masaaki KANZAKI 神埼 勝彰 | Research on Computational Complexity of Jumping Block Puzzles ジャンピングブロックパズルの計算量の研究 |
Ko MINAMISAWA 南澤 洸 | Mathematical Characterizations and Computational Complexity of Anti-Slide Puzzles アンチスライドパズルの数理的特徴づけと計算量的複雑さ | |
Win Hlaing Hlaing Myint | Reconfiguration Problems of Shifting Tokens on Graphs | |
Mengze QIAN | Efficient Enumeration of Non-isomorphic Ptolemaic Graphs | |
2020 | Jiawei YAO | Research on the Minimum Moves of Rolling Cube Puzzles |
Tamami OKADA 岡田 珠美 | Research on rep-cube ̶ dissection of net of cube to nets 立方体の展開図の展開図分割 Rep-cube | |
Ryutaro SATO 佐藤 隆太郎 | Research on transformation of 15-puzzle and its maximum shortest moves 15パズルの変形とその最大の最短手数に関する研究 | |
Tonan KAMATA 鎌田 斗南 | Research of Folding Problem for Regular Solids and these extensions 正多面体とその拡張クラスに対する折り判定問題の研究 | |
Akira KADOGUCHI 門口 あきら | 凸な高次デルタ多面体を対象にした折り判定問題 | |
SAI Kwon Kham | Research on Computational Complexity of Colored Token Shift Problem | |
2019 | Koji UENO 上野 洸史 | Research on Efficient Simulatoin Algorithms of Unbiased Coin by Biased Coin バイアスのあるコインでバイアスのないコインを効率良く実現するアルゴリズムの研究 |
Takashi HIMOTO 樋本 喬 | Research on Similar Hole Puzzle: Hardness and Efficient Algorithms 内外相似パズルにおける困難性の証明と効率的なアルゴリズム | |
Guoxin HU | Making Many Polygons by Simple Fold and One Straight Cut | |
TRAN Hoang Dat | Efficient enumeration algorithm of Ptolemaic graphs | |
2018 | Sumiko HARASAWA 原沢 寿美子 | Efficient Enumeration of Connected Proper Interval Graphs Connected Proper Interval Graphの効率の良い列挙アルゴリズムに関する研究 |
Shinichi IKEDA 池田 信一 | Research on Efficient Enumeration of Graph Class That Has Geometric Representation 幾何的表現を持つグラフクラスの効率の良い列挙に関する研究 | |
Tianfeng FENG | Research on Simulation of Mechanism by Linkage | |
2017 | Takumu SHIRAYAMA 白山 卓夢 | Research on Computational Complexity of Pipe Puzzle パイプパズルに関する研究 |
2016 | Hitoshi IWAI 岩井 仁志 | A Study on the Number of the Convex Configurations of Silhouette Puzzles シルエットパズルの凸配置の個数の研究 |
Toshifumi OKUMURA 奥村 俊文 | Research on Solving Puzzles by Supercomputer 大規模計算機を用いるパズルの解き方の研究 | |
Atsushi FUJII 藤井 淳 | Enumeration of Series-Parallel Graphs 直並列グラフの列挙 | |
2015 | Takeshi YAMADA 山田 武 | Research on Reconfiguration Problem of Independent Sets on a Caterpillar Caterpillar Graphにおける独立点集合遷移問題についての研究 |
2014 | Dawei XU | Research on the Common Developments of Plural Cubioids |
Duc Anh Hoang | The independent set reconfiguration problem on some restricted graphs | |
Yuma HAYAKAWA 早川 裕真 | Algorithms for Shortest Path on a Plane Including Obstacles with Cost 重みつき障害物を含む平面上での最短経路アルゴリズム | |
2011 | Hiroyuki FUKUI 福井 宏行 | Research on the computational complexity of the Flood Filling Game Flood Filling Gameの計算量に関する研究 |
Hiroaki MATSUI 松井 寛彰 | Polygons that can fold into two or more convex polyhedra 複数の凸多面体を折ることができる展開図に関する研究 | |
2010 | Yosuke OKAYAMA 岡山 陽介 | 複数の単位円による点集合の排他的被覆 Exclusive covering of point set by unit diskspuzzle |
Arata GOTO 後藤 新 | Hoffmanパズルの解の列挙と一般化に関する研究 Enumeration and generalization of the Hoffman puzzle | |
2009 | Akihiro NAKANISHI 中西 朗裕 | バンド幅問題の効率のよいアルゴリズムの開発に関する研究 Efficient Algorithm on Bandwidth Problem |
Yasuyuki KURIBAYASHI 栗林 康之 | 区間二部グラフの効率の良い認識に関する研究 Efficient Recognition Algorithm on Interval Bigraphs | |
2008 | Shinichi MORIMOTO 森本 真一 | 時系列データに基づいた Scale Free Graph モデルに関する研究 Scale free graphs based on time sequential data (in Japanese) |
2007 | Yusuke SUGAWARA 菅原 祐介 | 多項式時間グラフ再構築問題に関する研究 Polynomial Time Graph Reconstruction Problem (in Japanese) |
Yoichi FUJIMOTO 藤本 洋一 | 平面における伸縮を許したリンケージの裏返し判定問題 Reverse Problem of Linkages on a Plane with extension (in Japanese) | |
2006 | Toshiki SAITOH 斎藤 寿樹 | 区間グラフにおける区間表現からMPQ-treeを効率よく構成するアルゴリズムに関する研究 Efficient Algorithm that Constructs the MPQ-tree Representation from an Interval Representation of an Interval Graph (in Japanese) |
Yoshihiro TAKAHARA 高原 祥浩 | Ptolemaicグラフ上の最長路問題に関する研究 Longest Path Problems on a Ptolemaic Graph (in Japanese) | |
Ryo HIRAYAMA 平山 亮 | スケールフリーグラフ上における局所情報を用いたランダムウォーク Topological Random Walk on a Scale Free Graph (in Japanese) |